(0 szt)
zł
zobacz koszyk
przyzwoity, okładki z niedużymi otarciami, kilkoma w sumie minimalnymi wgnieceniami na krawędziach, ubitymi rogami i krawędziami grzbietów (dolną i górną) oraz kilkoma w sumie niedużymi nadpęknięciami, bloki książek trochę przybrudzone, z zaplamieniem w tomie 2, z niedużymi śladami czytania, trochę pożółkły papier i bloki książek od zewnątrz, w tomie 1 cztery strony z niedużym zaplamieniem, w tomie 2 ślad po dawnym zamoczeniu w górnym i dolnym rogu oraz na bocznym marginesie części kartek (przymarszczenie, bez szkody dla tekstu)
Przedmowa - Egon Naganowski.
* * * * * * *
Gdy "Ulisses" mimo przeszkód wreszcie ukazał się drukiem w 1922 r., okrzyknięto go dziełem nieudanym, nieprzyzwoitym, niemoralnym itd. Uchodził za powieść, której porządny człowiek nie powinien nawet brać do ręki. Dziś, kilkadziesiąt lat później, jest powszechnie uznawany za arcydzieło, którego nie wypada nie znać.
O czym jest "Ulisses"? Można odpowiedzieć na dwa sposoby: o zwyczajnym dniu Stefana Dedalusa i Leopolda Blooma w Dublinie na początku XX wieku albo o wszystkim. Okazuje się bowiem, że zwykły dzień zwykłego człowieka - który chodzi, je, rozmawia, załatwia różne sprawy, ale też myśli, czuje, wspomina i marzy - to miniatura całego ludzkiego doświadczenia.
Czym jest "Ulisses"? Jak napisał tłumacz, Maciej Słomczyński, jest to "zapoczątkowanie nowego rodzaju sztuki i doprowadzenie go do doskonałości na przestrzeni jednego dzieła".
"Ulisses to struktura wspaniała i solidna".
Vladimir Nabokov
[Znak, 2004]